Ситуація: «Кілька тижнів тому я зустрівся з моїм знайомим. Протягом усієї розмови мене не покидало відчуття, що спілкування проходить якось не правильно. Співрозмовник міг перервати мене, навіть якщо я ще не завершив думку, давав мені поради, хоча я його не просив про це. Таке спілкування втомило мене вже через 15 хвилин розмови, а через півгодини я перестав реагувати на те, що він мені говорив.

Після завершення зустрічі я проаналізував нашу бесіду ще раз, і стало очевидно, що в мого співрозмовника були явні проблеми в манері ведення розмови».

Як стати кращим співрозмовником

А чи задумувалися ви над тим, як почуваються люди під час розмови з вами і наскільки ви приємний співрозмовник? Під час наступних бесід із людьми намагайтеся спостерігати за ходом розмови, щоб побачити які ви помилки допускаєте під час спілкування. А стати кращим співрозмовником вам допоможуть наведені нижче поради.

Слідкуйте за думкою співрозмовника

Всі хочуть говорити тільки про те, що цікаво саме їм. Але не зосереджуйтеся настільки на своїх думках, щоб не звертати уваги на тому, що хоче розповісти співрозмовник. Не очікуйте що вам будуть відповідати у такій манері та стилі, як вам хочеться. Думайте про те, що самі хочете сказати і при цьому слухайте, що хочуть сказати вам.

Якщо ваш співрозмовник налаштований критично, то будьте відкриті до критики. Багато людей налаштовані спочатку висловити критичне зауваження, а потім, дати ділову пораду чи висловити свою думку. Не сприймайте критику занадто близько до серця. Краще зверніть увагу на зміст того, що Вам говорять. Запитайте себе: «Що змушує людину говорити це мені?»,«Що зі сказаного має відношення до моєї ситуації і який урок я можу отримати з цього?». Якщо Ваш розум відкритий, ви легко знайдете відповіді на ці питання.

Зверніть увагу на приховане послання

Приховане послання або як його називають «читання між рядків», те, що не говориться, але мається на увазі. Безліч непорозумінь між людьми (особливо, між чоловіками і жінками) виникає, коли в сказані слова вкладається особистий сенс. Тому, вам треба бути спостережливим, зверніть увагу на «мову тіла», швидкість мови і тон голосу. Дуже часто найголовніше може бути не сказане словами, а інтонацією та мовою тіла.

Будьте позитивні

Під позитивністю мається на увазі радісний настрій під час розмови. Дуже складно спілкуватися з людиною, яка налаштована критично. Зосередьтеся більше на позитивних моментах, можна навіть, вказати на них співрозмовникові. Люди будуть цінувати спілкування з Вами, якщо після розмови відчують себе в піднесеному настрої.

Поважайте співрозмовника

Будь-яке успішне спілкування можливе тільки при проявленій повазі. Якщо ви не виявите поваги до співрозмовника, то це відобразиться на всьому подальшому спілкуванні. Поважайте позицію, думку і досягнення співрозмовника. Уявіть себе на його місці. Як би ви себе почували, якщо б до вас не проявляли повагу?

Підтримуйте візуальний контакт

Коли ви дивитеся на співрозмовника – це найкращий спосіб показати що ви його слухаєте і тема розмови вам цікава. Немає необхідності дивитися на нього постійно. Просто підтримуйте візуальний контакт, коли він або вона дивляться на вас, і відводите очі, коли співрозмовник відводить свої. Дайте зрозуміти, що ви зацікавлені, але не перестарайтеся, щоб людина, з якою ви говорите, не подумала, що ви стежте за нею.

Не перебивайте співрозмовника (навіть якщо до цього є привід)

Не перебивайте його без крайньої необхідності. Навіть якщо людина довго і нудно говорить про щось, дайте їй можливість висловити свою думку до кінця. Часом здається, що ви знаєте, що співрозмовник хоче сказати, але ви можете і помилятися.

Коли сумніваєтеся, запитуйте

Візьміть собі за звичку ставити уточнюючі запитання, щоб переконатися, що ви правильно зрозуміли співрозмовника. По-перше, це допоможе вам краще розуміти думку іншої людини. А по-друге, співрозмовник буде впевнений, що тема розмови вас цікавить і ви уважно слухаєте.

Повторюйте жести співрозмовника

Повторення жестів співрозмовника під час розмови – одна з психологічних технік встановлення контакту. Вона може включати в себе міміку, жести, рухи, тон голосу, рух очей, дихання, темп розмови та інше.

Це не означає, 100% повторення всього, виділіть найбільш характерні для людини позитивні жести та повторюйте їх, інакше, співрозмовник може подумати, що ви його перекривлюєте. Для більш ретельного маскування можна повторювати жести у дзеркальному відображенні. Слід, однак, зауважити, що повторення жестів, налаштовує вас на «одну хвилю» з людиною і порозумітися стане простіше.

Задавайте правильні запитання.

Будь-яке спілкування складається з питань і відповідей. Знаючи, які питання задавати ви можете вести розмову в потрібному напрямку. Зробіть розмову невимушеною, задаючи коректно запитання. Ви можете допомогти людині відповісти на питання, адже, половина відповіді міститься у правильно поставленому запитанні.

Ось деякі з типів питань:

Закриті запитання – коли відповідь передбачається «так» чи «ні».

Відкриті запитання – коли ви даєте людині можливість вільно поділитися інформацією. Наприклад, «Що трапилося?» Або «Як пройшла зустріч?».

Інформаційні запитання – мають на меті отримати додаткову розгорнуту інформацію. Наприклад, «Чому ти так думаєш?» або «Через що ти так нещасно виглядаєш?».

Альтернативні запитання – коли у самому питання міститься декілька варіантів відполвіді. наприклад, “Ти хочеш чаю, чи кави?”.

Ставлячи ці питання можна ефективно вести бесіду, не побоюючись незручних пауз.

Будьте щирими

Все вищесказане стосується до щирого спілкування. Коли ви щиро цікавитеся людиною, це забезпечує успіх розмови. Розмовляючи з людьми, керуйтеся інтуїцією та внутрішніми відчуттями, а техніки залишіть як вторинний фактор. Немає необхідності вивчати психологію, щоб зробити спілкування кращим. Керуйтеся тим, на скільки добре людина відчуває себе, спілкуючись з Вами.

Використаний матеріал із сайту: http://how-to-do.org/yak-staty-kraschym-spivrozmovnykom/