Тут ви зможете дізнатися все про етикет: історію його виникнення, види, основи. І навіть правила інтимної поведінки. Тут вам повідають, як управляти емоціями, поповнять знання про мистецтво, допоможуть з культурою мовлення, формуванням стилю та іміджу, навчать правил сервірування столу й прийому їжі. У вересні в Черкасах відкрила двері перша приватна школа етикету «Persona Grata». Її засновниця Олександра Буйвол переконана, що заклад на часі, адже в сучасників чимало прогалин у культурі поведінки. Заповнити їх і покликані спеціально розроблені курси та майстер-класи.

 

Здебільшого, зазначає пані Олександра, її потенційні клієнти вважають, що знають усе про гарні манери або ж соромляться визнати, що чогось не знають, інші – прагнуть вдосконалитися, та не знають, де почерпнути інформацію. Саме тому слухачів школа поки що не має, попри те, що «просувають» новий проект усіма видами реклами. «Persona Grata» можна знайти й у мережі Facebook.

Етикет – у маси

- Створення такої школи, як на мене, це життєва необхідність, – вважає засновниця проекту Олександра Буйвол. – До цього мене підштовхнув син, який наразі живе й працює в Києві. Там його оточення – вишукані цікаві молоді люди, які мають стосунок до гарних манер. Тим часом у Черкасах цього спостерігаю дуже мало.

 

Жінку виховали в родині, де рахувалися з правилами етикету. Вдома була велика бібліотека, тож про правила хорошого тону пані Олександра дізнавалася саме з книжок.

Наразі вона міркує над тим, аби укласти власний етичний кодекс. Мовляв, посібники з етикету переважно містять правила, вона ж прагне розповісти читачам історію їх виникнення.

- Це дуже цікава тема! Етикет бере початок ще з Древнього Риму, та навіть кам’яного віку, – додає вона. – Це навіть не хобі, це – як нести світле в маси! – Якщо людина хоче рости, має підвищувати свій рівень, аби почуватися впевнено у світському товаристві.

Справа до душі

Свого часу жінка працювала фінансовим директором великого підприємства.

Власний проект вона задумала ще торік у свій День народження, який припадав на магічну дату 12.12.12.

 

- Я зрозуміла, що час робити кар’єру вже закінчився і я хочу робити те, що мені до душі, – коментує власниця школи.

У школі вже провели два майстер-класи. Перший – пілотний, для близького оточення організаторів, і безкоштовний. Другий – платний, та зголосилися заплатити за знання з етикету 50 грн. лише двоє черкасців. Курси тут тривають упродовж трьох місяців із заняттями двічі на тиждень. Олександра Буйвол розробила кілька курсів навчання. Програма школи охоплює не лише правила поведінки та манери, а й кулінарію, історію мистецтва, мовний та інтимний етикет тощо. Викладачі – дипломовані фахівці. Вік слухачів – від 14 до 90 років.

Етикет на практиці

Майстер-клас із ресторанного етикету вихідними відбувся в НеКафе. Відвідувачів він також зібрав небагато: кілька журналістів та випадкових відвідувачів. Утім, розмова видалася напрочуд захопливою та пізнавальною.

 

- Розвитку етикет набув у середні віки. Побудований він саме на стосунках жінки та чоловіка, на повазі жінки до чоловіка та звеличенні її чоловіком. Вибір закладу, до якого запрошує чоловік, це одна з ознак ставлення чоловіка до жінки, – зауважила організаторка на початку розповіді.

По тому учасники заходу дізналися чимало деталей про візит до ресторану. Їх познайомили з термінологією, видами етикету, правилами розташування столових приборів та користування ними.

Так, етикет вимагає, аби першим до зали ресторану заходив чоловік, щоб жінка не почувалася ніяково, коли присутні звернуть увагу на нових гостей. Так само першим він має «прокладати шлях» до столика. Якщо першим іде метрдотель (лише в Україні та країнах пострадянського простору його називають адміністратором), то за ним має йти жінка і вже потім чоловік.

У гардеробі чоловік спершу допомагає зняти верхній одяг жінці, коли пара йде до ресторану, навпаки, спочатку одягається сам, а потім допомагає зробити це своїй супутниці.

Кавалер має сідати завжди зліва від дами. Закидати ногу на ногу жінці не гоже, сидіти на стільці слід посередині сидіння.

 

Сумочку слід ставити на підлогу біля ніг. Клатч чи дорогу галантерею можна залишити на колінах чи на сидінні стільця за спиною. Гаджети не повинні знаходитися на столі. Так само як і руки. Здебільшого їх варто тримати під столом, під час їжі – над столом, не торкаючись його поверхні.

Бокал необхідно тримати лише за ніжку. За столом не прийнято виходити за межі своєї кувертної зони (вона відповідає ширині плечей людини).

Ножі та бокали завжди справа від людини, виделки, хліб, ваза – зліва. Якщо столові прибори в тарілці навхрест – трапеза ще триватиме, якщо складені на краю тарілки разом – страву можна забрати.

Олександра Буйвол також розповіла історію, яка трапилася з Юрієм Гагаріним. На прийомі в королеви Англії радянський космонавт нічого не їв, бо не знав, як користуватися столовими приборами. Коли королева запитала, в чому справа, йому довелося зізнатися: усе – через невміння користуватися численними приборами та посудом. Єлизавета його заспокоїла й розповіла, що попри те, що виросла в палаці, так само не всіма приборами вміє користуватися.

 

- Ресторанний етикет дуже красивий, – переконує власниця школи.

По завершенні усім слухачам закортіло відвідати ресторан і поводитися у ньому відповідно до вимог етикету.

- До ресторану ходжу нечасто, але з основними правилами етикету знайомий, тому більшість почутого сьогодні мені відоме, – поділився враженнями від майстер-класу 23-річний Олександр. – Батьки свого часу вивчали етикет. Вдома стіл ми сервіруємо частково відповідно до вимог етикету. А ще, моя сестра – кухар, тому я в цій справі освічений.

Ідею появи школи етикету Сашко вітає, та вважає, що в сучасному світі людям не до цього.

- Я в захваті від майстер-класу. Помітно, що Олександра володіє темою і розповідає цікаво й зрозуміло, – додала відвідувачка кав’ярні Ірина. – Коли моя донька пішла до садка, я придбала кілька книг для неї, аби навчити правил поведінки та хороших манер. Безперечно, формат майстер-класу значно ефективніший.

 

Та жінка з сумом зазначає, що знання з етикету почасти ніде закріплювати. У громадських місцях часто грублять й не дотримуються елементарних правил поведінки.

Ресторани – «за»

Ресторани, зазначає Олександра Буйвол, співпрацювати зі школою не поспішають. Та й таких, де суворо дотримуються вимог класичного етикету, зазначає вона, в місті на пальцях однієї руки злічити. Щоправда, їх керівники створення школи схвалюють.

- Ідея актуальна. Насправді ерудиції в питаннях етикету в людей сьогодні недостатньо й її треба розвивати. У них є прогалини в знаннях щодо поведінки в такому закладі, проте, не все так критично, – вважає директор ресторану «Апельсин» Ярослав Данилов. – Ресторан, як театр, починається з гардеробу. Відвідування ресторану – це культурне проведення часу, і воно передбачає певний ритуал.

Контакти та адреса: м. Черкаси, вул. Смілянська 23, оф. 99

                                                         тел. (050) 313-05-83, (096)011 – 81-96

Автор: Марія МАЛИНОВСЬКА

Джерело: http://provce.ck.ua