Проект був спрямований на організацію культурного та виховного дозвілля дітей, батьки яких вживають наркотики або знаходяться в інших кризових ситуаціях, а також на налагодження гармонійних стосунків у кризових сім’ях. Мета проекту досягнута завдяки продуктивній роботі з дітьми та їх батьками, які були готові до такої співпраці та брали активну участь у наших заходах. Основними досягненнями ми вважаємо те, що діти мали можливість реалізовувати свої бажання та таланти, мали можливість після школи активно та цікаво провести вільний час, а також отримати нові знання, вміння та навички. Для батьків теж центр став тим місцем, де їхнім дітям було комфортно та безпечно, тут їх навчали чомусь новому та корисному. Також позитивним моментом виявилось те, що на завершення проекту до центру виявили бажання ходити ще багато діток, оскільки почалися канікули і в них з’явилося багато вільного часу. З ними ми підтримуємо контакти, вони збираються та ходять до центру і по цей час.

Основні заходи, які ми здійснили до кінця періоду проекту:

  1. Створили соціальний центр для дітей, який активно функціонував та приносив користь дітям.
  2. Провели з дітьми виховну та дозвільнєву роботу  – заняття з розвитку та набуття корисних звичок, майстер класи (виготовлення поробок), виховні бесіди, заняття фізкультурою, англійською мовою, допомога у підготовці домашніх завдань. Також діти мали змогу попрацювати з психологом (арт терапія, бесіди).
  3. Забезпечили дітей гуманітарною допомогою (канцтоварами та харчовими наборами). Ці приємні моменти дарували дітям радість, видно було, що звичайні недорогі речі були для них справжнім подарунком.
  4. Організували походи у театр та кінотеатр. Це завжди було для дітей святом, оскільки багато з них практично не ходили на вистави. З організацією походів проблем не було, так як була налагоджена співпраця з надавачами цих послуг та всі діти ходили на вистави.
  5. Провели інформаційно-просвітницьку роботу з батьками дітей з приводу безпечної поведінки та корисних звичок, психолог працював із батьками по виховних моментах та відносинах у сім’ї. Батьки відвідували свята, деякі заняття та висловлювали велику подяку за таку роботу.
  6. Провели всі заплановані свята з дітьми.

Одним із найважливіших уроків, які ми винесли з досвіду реалізації проекту, це те, що залишати таку роботу і цих дітей ні в якому разі не можна. Враховуючи стиль життя їх батьків, можна передбачити, що чекає їх у майбутньому, тому тут треба проводити серйозну роботу і підтримувати дітей у їх починаннях. У соціальному центрі ми створили сприятливе середовище для їх гармонійного розвитку та набуття необхідних для життя навичок. Діти всі знання та навички дуже гарно сприймають і ми сподіваємося, що вони стануть їм у нагоді. На жаль, батьки не можуть приділити їм належної уваги, прослідкувати за навчанням та бажаннями дітей. У центрі ми тісно взаємодіємо з дітьми, бачимо, до чого у дитини є схильності та на що слід звернути увагу. Тут треба бути максимально уважними, щоб направити дитину у правильне русло та підтримати її. Ігри, вікторини, розвиваючі заняття позитивно впливають на дітей, так вони краще засвоюють інформацію, навчаються новому та корисному, а вдома навряд чи з дитиною будуть займатися граючись. Звичайно, не слід упускати і момент підтримання здоров’я дітей, оскільки заняття фізкультурою та рухливими іграми досить важливі у житті дітей. У соціальному центрі діти із завзяттям підходили до спортивних занять, були активними. Це набагато краще, ніж просто вештатися по вулицях у сумнівних компаніях. І звичайно, важливо взаємодіяти із батьками цих дітей, щоб можна було підказати якісь моменти, яких батьки не помічають.

Віримо в те, що даний проект буде реалізовуватися і надалі, тому робимо все можливе, щоб знайти додаткове фінансування для його продовження. Будемо вдячні кожному за допомогу у підтримці цієї ініціативи.

PIC_2291